מה משפיע על סגירת תיק וביטול כתב אישום

כשזה מגיע לנושא של סגירת תיק במשטרה יש כמ הדברים חשובים שצריכים לקחת בחשבון, אם אתם כבר קוראים את השורות האלו בטח המחשבה של קיום תיק פלילי מטרידה אתכם לא מעט, אתם רוצים שכבר הכל יגמר והכל יהיה מאחורכים והתיק ייסגר, אבל בשביל לסגור תיק יש כמה דברים שצריכים להכיר ולקחת בחשבון, בזכות הכרה של היסודות האלו תצליחו להגיע למצב של סגירת תיק וגם למצב של ביטול מלא של כתב האישום, זאת עוד לפני שמגיעים למצב בו מבקשים ממכם הסדר מותנה.
הסדר מותנה = מצב שבו יש נאשם שמתורת הודאתו באשמה התובע מתחייבת שלא להגיש נגדו כתב אישום והעמדה לדין, ובתמורה לכך הוא ישא בעונש קל או ללא ענישה בכלל אלא רק רישום פלילי.


אבל יש כמה דברים שמשפיעים על סגירת התיק, אם מדובר על מקרה ראשון, משהו שלא חוזר על עצמו אז בהחלט הנאשם יכול להגיש בקשה לסגירת התיק, אבל כל זאת בתנאי ואין מקרים חמורים נוספים בעברו, ויחד עם זאת גם חומרת העבירה, אם מדובר על עבירת רצח אפילו שזאת הפעם הראשונה עדיין לא יהיה מצב של סגירת התיק, לכן חומרת המעשה, העבר של מי שביצע את המעשה הם אלו שני הגורמים העיקריים המשפיעים על עתידו של סגירת התיק, אם מדובר על אדם שכל עיסוקו תלוי באם יש לו תיק פתוח במשטרה ויכול לפגוע בעתידו ייתכן מאוד ויוחלט על סגירת התיק. דבר נוסף שיקבע הוא יכולת הכשנוע של עורך דין ירושלמי שיצליח לשכנע שאכן קיימת עילה לסיגרת התיק ומחיקת הרישום הפלילי.
כל עורך דין יוגע היטב, שהדבר המשפיע על סגירת התיק הוא הראיות באם קיימות כלאו, שיש ראיות מוצקות כמו תמונות או סרטון וידאו, קשה מאוד יהיה לשכנע שלא להגיש כתב אישום ואפילו להגיע להעמדה לדין, לכן הראיות הן הדבר המשפיע ביותר בכל חקירה. לפעמים פעולות החקירה שנוקטת המשטרה מביאות למצבים של חפים מפשע שבוחרים להודות באשמה רק בכדי לצאת המהצב הנפשי הקשה שאליו הם נקלעים.

בכמה נקודות מה משפיע על סגירת תיק במשטרה :

- חומרת העבירה : יש עבירות שהן לא החמורות ביותר, במקרים כאלו אכן יבחן מצב של סגירת התיק.
- עברו של החשוד - אם מדובר על מקרה חד פעמי של חשוד ללא עבר פלילי כלל, הוא יוכל להגיש בקשה לסגירת התיק ומיד לאחר מכן בתוך ימים ספורים תתקבל תשובה באם הולחט לסגור את התיק.
יכולת השכנוע של עורך הדין - כמו שכבר ציינתי, עורך דין המייצג הוא המפתח במקרים כאלו שרוצים לסגור תיקים בצורה חלקה ומהירה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חתירה לניצחון - המטרה של כל עורך דין פלילי

למה חשוב למצוא עורך דין פלילי באזור המגורים

איומים בנשק