איך להתמודד עם כתב אישום

 בכדי להתמודד עם כתב אישום אנו נדרשים לבצע מספר פעולות מאוד מורכבות, כאן נמדדת ללא כל ספק המיומנות והיכולת של עורך דין פלילי במרכז שיהיה המייצג שלכם.

ברגע שהוגש כתב אישום יש רבים שיראו זאת ממש כמו טראומה קשה מאוד להתמודדות, יש כאלו אפילו שעצם הגשת כתב האישום יכולה להביא אותם למצב דרמתי שמשפיע על כל מהלך חייהם התקין. ברגע שקיים כתב אישום הנאשם מרגיש שכל נכסיו וכל הקשעתו הרבה בכל מהלך חייו עלולה לרדת לטימיון והוא לא יימצא מנוס בכדי להתמודד עם כתב האישום.

לכן רגע אחד לפני שאתם נלחצים מהגשת כתב אישום, יש משהו שכדאי מאוד לדעת והוא איך להתמודד עם הגשת כתב האישום, מה נכון לעשות ועד כמה המצב באמת חמור וקשה.

ראשית בואו נבין שכל דבר צריך להיעשות בפרופורציה ובצורה נכונה, יש מקרים בהם באמת ציריכם להילחץ מכתב האישום ויש מקרים בהם אנשים נוטים להקל ראש במשמעות הרבה שיש לכתב האישום ומדובר על מקרה קיצוני שמחייב התמודדות נכונה ומקצועית עם טובי עורכי הדין הקיימים.

היתרון שיש בהתייעצות עם עורך דין פלילי במרכז במקרה והוגש כתב אישום הוא שכל עורך דין פלילי מקצועי יכול להעלות את כל הטענות איתם צריך להתמודד, ויש מקרים בהם טענה מקדימה אותה יגיש עורך הדין היא זאת שתביא לביטול כתב האישום. 

דוגמאות לטענות אותן יכול להעלות עו"ד פלילי מקצועי :

- חוסר סמכות עניינית.

- פגם קשה הקיים ונמצא בכתב האישום.

- זיכוי קודם או הרשעה קודמת (באם קיימות כאלו) בשל אותו מעשה או כתב אישום שהוגש.

- טענה לחיסנות.

- בקשת חנינה.

- "הגנה מן הצדק" - הגשת כתב האישום עומדת בסתירה מהותית לעקורנות של צדק והגינות משפטית.


בכדי להתמודד עם כתב האישום, צריך עורך הדין להתמודד עם התביעה ולשכנע אותה לחזור בה מההחלטה, ברגע שבו התביעה חזרה בה מההחלטה לביצוע והגשת כתב אישום, במקרה כזה הנאשם נגדו הוגש כתב האישום יחסוך מעצמו את הצורך להגיע ולהתייצב בבית משפט ומכל הכרעה שיפוטית אשר תבוא.

יש מקרים בהם העורך דין הפלילי המייצג יכול להגיש לתביעה בקשה לביטול וזאת בתמורה להסדר מותנה, כלומר התביעה תתחייב שלא להגיש את כתב האישום ולבצע העמדה לדין, ומנגד החשוב יכול לקבל סוג של "ענישה קלה" שיכולה להסתכם בקנס כספי או כל סוג אחר של החלטה אשר תתקבל.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חתירה לניצחון - המטרה של כל עורך דין פלילי

למה חשוב למצוא עורך דין פלילי באזור המגורים

איומים בנשק