זיוף דרכון - כל המידע החשוב

 

זיוף דרכון

 

עולם המודרני הפך להיות כזה שבו כל דבר נעשה בקלות. אנו עדים למקרים שבהם רבים מזייפים לא מעט דברים בזכות ציוד בייתי פשוט ביותר. למרות יצירת חוקים מתקדמים יותר, פשעים רבים עדיין משתוללים. פשעים עם כל  הסיווגים שלהם יכולים להיות קטנים או גדולים אבל יש להם השלכות מתאימות. זיוף דרכון יכול להיות לא מזיק לאנשים אחרים, אבל עדיין נחשב לפשע. קבלו את כל המידע הנוסף על כך כאן על-ידי קריאת הפיסקאות הבאות.

 

תיאור הונאת דרכונים

 

הונאת הרשות הישראלית יכולה להיות מוגדרת כפשע בעל השלכות רבות המערב אדם המשיג אזרחות במדינה אחרת על ידי ביצוע מניפולציה בלתי חוקית של דרכון ומסמכים משפטיים אחרים המשמשים להשגת דרכון.

 

סוג זה של הונאה נחשב לעתים קרובות כפעילויות מסוימות הגורמת לביצוע הפשע עצמו. (כלומר בכדי לקבל דרכון מקורי, יוגשו מסמכים מזויפים אחרים).שימוש כוזב או שימוש לרעה בדרכון, הפרות להתנהגות בטוחה ואחזקה בלתי חוקית של אשרות כניסה ממסמכי כניסה אחרים הן פעילות בלתי חוקית שיכולה ליפול תחת דרכון לפשעי עבירה חמורה.

 

ממשלות עשו כל כך הרבה מאמצים באמצעות טכנולוגיה כדי להפחית את הזיוף. חלק מהם חידושים הללו כוללים הנפקת דרכונים אלקטרוניים. דרכונים אלקטרוניים אלה מכילים תמונה דיגיטלית וביומטרית באמצעות שבב מחשב המושתל בכיסוי של הדרכון.

אלמנטים של הונאת דרכונים

על פי החוק הפלילי, ישנם אלמנטים שהונאת דרכונים כלולה כשיקולים.

  1. זיוף

נחשב כ"דרכון לא תקף" על פי סעיף 212 (א) (26), הפשע של שימוש בדרכון מזויף כצפוי על ידי חוק ההגירה וההתאזרחות. בנסיבות אלה, מהגר לא יקבל כניסה בשל דרכון מזויף שלא מראה את זהותו ו הלאומיות המתאימות של האדם.

  1. הונאה או מצג שווא

אשרת שהייה שהושגה באופן בלתי חוקי באמצעות חוסר יושר נחשבת שווה ערך ללא אשרת שהייה כלל. עובדה שאם היה נחשף, הייתה אוסרת כניסה היא מה שנוטה להיות מטופל כאן. אם הדרכון נרכש באמצעות ניצול מידע ונתונים בתהליך הבקשה, בעל הדרכון יכול להיות מורשע בביצוע הונאה.

  1. תודעה למצג שווא

למרות הידיעה על מצג שווא, אם בעל הדרכון מתעקש להשתמש בו, הוענש יכלול הונאת דרכונים. הממשלה תצטרך לקבוע כי המהגר ידע שהנתונים על הדרכון מפוברקים. הממשלה תדון כדי להוכיח את הסיבה לכך שהמהגרים השתמשו בדרכון מזויף או שמו מידע שגוי על הדרכון הזה.

  1. כוונה

כניסה למדינה באופן בלתי חוקי יכולה להיחשב כסוג של כוונה לבצע פשע בלתי חוקי בזמן היותו במדינה. הממשלה יכולה להניח שלמשתמש הדרכון תהיה כוונה לבצע פשע של הונאת דרכונים ולנוע לאורך המדינה באמצעות אמצעים לא חוקיים.

לסיכום

זיוף דרכון נחשב לעבירה חמורה שיכולה להוביל לעונשי מאסר וקנסות כבדים. מלבד חיובים הרלוונטיים לזיוף, אתה יכול גם להיחקר ולהיות חשוד בעבירות אחרות הכרוכות בעבירות כגון הונאת גניבת זהות ועבירות נסיעה בלתי חוקיות. עונשים נפוצים על הרשעה בהונאת דרכון כוללים קנסות בהתאם למה שממשלת המדינה קובעת, הרחקה מהמדינה, כניסה אסורה למדינה למשך זמן מסוים, ותיעוד קבוע של הונאה בנתונים שלך במדינה. (כלומר ביצוע רישום פלילי), באם נחשדתם בביצוע עיברת של זיוף דרכונים, חשוב להתייעץ עם עורך דין פלילי מקצועי ובעל ניסיון לייצוג בעבירות מסוג זה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חתירה לניצחון - המטרה של כל עורך דין פלילי

למה חשוב למצוא עורך דין פלילי באזור המגורים

איומים בנשק